Classic Drive 3

Dnes jsem se účastnil Classic Drive 3! v OC Šestka. Bylo to skvělé jako vždy. Tentokrát jsem přijel s pěti Probe.

Poslední tři dny jsem se věnoval Probečkám snad 10 hodin denně, vypadám jak vycpaná vrána. Vyměnil jsem kola (swirliersy na modrý 2.5litr), přeleštil límce vínového (filc, pasta, vrtačka, každé kolo hodina), nové brzdové destičky na zadní nápravě automatu, důkladně čistil interiér (impregnace kůže, oživovač plastů, lux), všechna auta byla v bezkontaktní myčce, měnil jsem držák na RZ, atp. Práce na pár hodin, vynásobte pěti. Na sraz jsem připravil cca 30 barevných publikací o každém mém autu. (Ještě stran toho leštění límců – je to neskutečný ojeb, byť mě od toho několik kamarádů odrazovalo. Ode dneška intenzívně sháním mechanika, značka: pochromování kol.)

S převezením všech pěti Probe mi pomohli kamarádi, naštěstí jsme přijeli včas a mohli jsme stát vedle sebe. Kolem 13.00 byla střecha šestky už slušně natřískaná, přijelo bez mála 300 veteránů a youngtimerů.

Fotil jsem po čtvrté hodině, to už ale byla skoro půlka aut pryč, přestože Classic Drive trval až do šesti. I tak jsem ale nafotil slušné kousky. Sdílím i další fotoalba.

Nejvíce bylo BMW, pěkná byla kamarádova raritní osmnáctistovka, žraloci, roztomilé Isetty nebo osmá řada, pro kterou mám zvláštní slabost. Plymouth Road Runner, několik pěkných kousků Toyoty Supry, MX5ky, Lincoln limo, Porschátka, tradičně Ferrari, nádherný Aston, staré Škodovky, Citróny, Mercedesy, ameriky nebo „japonské ameriky“ jako Dodge Stealth alias Mitsubishi 3000 GT a takto bych mohl dlouho pokračovat. Moje srdcovky byly hlavně Ford Capri a Ford Consul. Přestože mám rád C3ky (přijely dvě nebo tři), ještě radši mám C4ky, snad nejpovedenější Corvetty vůbec. Zvlášť ta modrá byla vymazlená. A nesmím zapomenout na Knight Ridera – Pontiac Trans Am. Už chyběl jen Hasselhoff.

Cenu za nejvíce hlasů vyhrála Volha „Carevna“, druhé místo Isetta a třetí Toyota Supra s RZ MK3 Supra. Snad se nepletu. Já měl totiž hlasování na banánu, podle mě to je nesmysl, ale proti gustu…

Sraz provázelo několik kontroverzních akcí. Holič??? To už tam mohl být i krejčí nebo paní, co vám udělá pedikůru a pak vám nehtíky nalakuje na růžovo. Ostatně tak nějak vypadaly i pozvánky a plakát na letošní sraz. Kromě vousráčů si nezapomeňte koupit voňavku. Na akcích pubescentních prasilů (typu Midnight run) kromě prasení a gumování soutěží některé slečny o titul „největší šlápota roku“. Doufal jsem, že letošní sraz bude jako minulé ročníky normální. Doufal jsem, že si tam možná zaprasí pár blbečků, chvíli vytočí motor a bude klid . Trochu jsem se přepočítal.

Já si teda nepředstavuji, že akci „vhodnou pro děti“ budou uvádět polonahé slečny. Nepředstavuji si, že akci, kde je jasná cílovka mužů se zájmem o auta, budou propagovat růžovými plakáty, holičem, slevou na voňavky, dámskou noční košilí nebo plavkama. OC Šestka vysvětluje své počínání takto:

Tímto tedy OC Šestka laskavě prosím, aby na Valentýna použila místo těchto pozvánek nějaké lepší, cílené „na širokou veřejnost“. „Musíte se na to dívat i z tohoto úhlu.“ Třeba tento považuji za velmi vhodný.

Přes mou kritiku (zjevně zcela nekonstruktivní) bych chtěl pořadateli poděkovat a smekám imaginární klobouk.

Akce se má opakovat na podzim. Budu se těšit.

Zveřejnil(a) Martin Moudrý dne 14. duben 2018

Další alba zde:

https://www.zonerama.com/Galleris/Album/4248700
https://www.facebook.com/events/123780418469543/ nebo https://www.facebook.com/search/top/?q=classic%20drive

Aktuálně

Jak jsem avizoval, v sobotu 14. 4. je již třetí sraz veteránů a youngtimerů v Šestce (12.00 – 18.00) „Classic drive“, kde bude pět mých Probe.

V automatu ještě vyměním destičky na zadní nápravě a pružinky na kufru u modrého 2.5litra kvůli odskoku. Pak auta nebudou mít půl chyby.

Kromě šedého, automata, modrého a vínového se mi vrátil tmavě červený 2.5litr (podobný odstín jako vínový) z Ostravy – z celolaku, vypadá teď úžasně! Poslední černý dvoulitr, který měl zadřený motor, má aktuálně motor nový (najeto pod 100.000) a čekám na celolak do tyrkysově modré. K dispozici bude od června.

Momentálně je tedy k dispozici 5 Probeček. Na srazu se chystám rozdávat malou publikaci o mých Probátkách i s fotkami, ale nejlepší je pochopitelně je vidět je naživo, sednout si do nich a klidně je nastartovat.

Doufám, že se mi podaří přijet se všemi pěti najednou, navíc se můžete těšit na pěkná videa z drona, kterého mi předběžně slíbil kamarád.

Pokud se uvidíme, budu rád. Užijete si nejen má Probečka, ale i desítky dalších skvostů. Loni se ukázal např. Bitter CD,  jehož karoserie se inspirovala od nádherné ameriky (De Tomaso Mangusta), přijel také Bitter SC. Bitterů CD se z původních pár stovek dochovaly pouze desítky, dnes má tenhle vidlicový osmiválec proto neskutečnou hodnotu. Nesmím zapomenout ani na Toyotu Supru, Mazdu RX s Wanklem, o veteránech, starých škodovkách, bávech, medvědech nebo klasických amerikách, Corvettách, Ferrari a Porsche nemluvě.

Sraz Classic Drive

14. dubna se v OC v Šestka koná další sraz Classic Drive. Chystám se tam se svými čtyřmi Probe. Pokud vás zajímají veteráni a youngtimeři, vřele doporučuji. Pokud se chcete podívat i na má Probe, posadit se do něj a vyzkoušet si ho, máte možnost. Zvlášť pro případ, kdy zvažujete, že si ho půjčíte.

Tento čtvrtek 22. 3. bude „minisraz Classic Drive“, chystám se tam minimálně s jedním Probe. Bude opět v OC Šestka.

V šedém Probe mi odešel startér, do týdne bude vyměněný. Jezdím teď s 2.5litrem, což mi (oproti lpg) leze trochu do peněz, ale půjčuji samozřejmě dál.

V modrém Probe mi občas problikne (při větším brždění) kontrolka ruční brzdy, po dolití brzdové kapaliny už je vše v pořádku. Kvůli  mrazům ubyla voda a kolísaly otáčky na volnoběhu (mezi 1000 a 1500 rpm), dolití fridexu problém opět hned vyřešilo.

Aktuálně

Za chvíli končí zima, přestože to tak zatím nevypadá, a proto jsou po delší době k dispozici opět má Probe. Se solí a mrazem se moc nekamarádíme, proto jsem Probe přes zimu nepůjčoval.

Mezitím jedno Probe přibylo do vozového parku a všechna jsem uvedl do top stavu. Pro rekapitulaci:

Automat, černý, 2.5 litr
Pravděpodobně jediný svého druhu ve střední Evropě. Měněn olej v převodovce a silentbloky motoru.

Vínový 2.5 litr
Před zimou investice více než 80 000 Kč.

Šedý 2.0 litr
Celolak, v lpg pro vlastní potřebu. Možnost domluvy k zapůjčení (dle dohody). Spotřeba 1.2 Kč na kilometr.

Modrý 2.5 litr, krásná borůvková modrá
Jedno z nejrychlejších Probe v celé ČR. Odlehčený setrvák, nerez svody, sportovní kabely a svíčky, startovací tlačítko, přidané budíky (teplota a tlak oleje, lambda sondy, tlačítka na saharu a anténu, apod.). Vynikající stav. Fotky viz vozový park.

Přestože jsem uvažoval nad zvýšením cen, nechávám je zatím stejné.

Volejte na 733 162 263.

Sraz Classic Drive Volume 2

V neděli 24. 9. 2017 jsem byl se svými 3 Probe (automat, šedé a vínové) na vynikající akci v OC Šestka „Classic Drive“. Šlo o druhý ročník, první se konal v dubnu téhož roku. Přestože počasí nepřálo a byli jsme na krytém parkovišti a ne na střeše jako minule, přijelo 120 aut. Sraz byl zaměřen na youngtimery a veterány. Ofiko fcb link je zde, respektive zde najdete fotky, mezi nimiž jsou nejednou i má Probe.

Pár vlastních fotek přidávám.

Nevím, jestli jste si toho všimli, ale na fotce nejsou 3 Probe, ale 4 🙂

Sraz D-FENS (Den svobodné mobility)

V sobotu 23. 9. 2017 jsem se zúčastnil akce pořádané D-fensem „Den svobodné mobility“. Jeli jsme skvělou cestou z Loděnice přes sv. Jana pod Skalou a Karlštejn až téměř do Dobřichovic.

Filozofie celé akce je mi hodně blízká a našlo se tam několik velmi pěkných kousků, jmenovitě vymazlená AR 164, pěkný Jaguár, Oldsmobile, Mazda a dvě Tesly. A samozřejmě mé vínové Probe.

Zde je pár fotek.

Vínový 2.5litr – renovace

Přidávám slíbené fotky.

Aktuálně k dispozici automat a od 25. 9. i vínový 2.5litr.

V neděli budeme se třemi Probe (automat, vínový a šedivý) na 2. sraze Classic Drive v OC Šestka (od 12 do 16). Kdo by chtěl vidět má Probe a spoustu dalších zajímavých aut (youngtimerů i veteránů), vřele doporučuji! Minulý ročník byl skvělý.

Ochutnávka

Zde je malá ochutnávka nové renovace vínového 2.5litra. Aktuálně bude Probe k dispozici od 22. 9.

Automat je půjčený, šedý 2litr používám sám (přestavba na lpg je skvělá), vínový 2.5litr je hotový. Chci si ho vyzvednout z Ostravy příští týden. Vzhledem k mým pracovním povinnostem nemohu dříve.

Aktuálně

Od zítřka, tj. 25. 08. 2017 bude na měsíc obsazen automat (tj. do 25. 9.), ale za týden bude již k dispozici červený 2.5litr po celolaku (viz níže) a zanedlouho i modrý 2.5litr.

Včera, tj. 23. 08. 2017, jsem prodal vínový 2.5litr (ten druhý). Přestože byl v dobrém stavu, bylo by pro mě zbytečné mít dva červené 2.5litry, proto jsem se rozhodl si nechat jen jeden, který je navíc v celolaku, se startovacím tlačítkem, renovací podvozku, novými koly, tlumiči apod. Příští týden si pro něj jedu. Zatím se nechte překvapit, ale máte se na co se těšit.

Nakonec jsem přehodnotil svůj názor na půjčování (viz předchozí blog). Červený a modrý 2.5litr bude k dispozici na půjčení, po dohodě je možný i automat, ale ten spíše výjimečně.

Místo vínového 2.5litra jsem pořídil stříbrného 2litra, kterého dávám za 14 dní do plynu. Budu ho mít pouze pro vlastní potřebu, alespoň se zde pochlubím. Nejdříve stran lpg: s ohledem na fakt, že co týden najedu 700 km, potřebuji auto, co mě nesvlékne z trenek. Dávat 2.5litr do plynu by mi přišlo líto (už jich moc není), a hlavně 2litr má menší spotřebu:

Včera jsem natankoval plnou do prvního docvaknutí. Vzápětí jsem ujel přesně 390 km a znovu dotankoval do prvního docvaknutí. Platil jsem 711 Kč a benzin stál 30.9 Kč, tzn. že jsem spotřeboval 23 litrů. Na sto kilometrů jsem měl tedy spotřebu přesně 5.897 litrů (23/3.9) (!!!) Není to sice kombinovaná, ale i tak – průměrná rychlost byla kolem 110 km/h. Nový 2litr je velice elegantní, stejný jako moje první Probe, v novém stříbrném celolaku s nádechem béžové. Dnes jsem mu dával dozadu nové červené lampy (koupeny z Ebaye) a měnil kola za „swirliersy“. Stejné lampy i kola mám na automatu (pouze kola nejsou v chromu, ale krásné „hlíny“).

Přidávám několik fotek. Mám z něj neskutečnou radost a už se těším na červené a modré!

 

Bilance květen – červenec 2017

Pronájem Fordů Probe začal v květnu 2017, když nepočítám cca 14 dní marketingové přípravy (web sportakzakacku.cz, reklama na autoodstrejdy.cz a na facebooku). Po třech měsících už lze bilancovat. Pravděpodobně se bude jednat o sezónní záležitost (počítám od března do listopadu) a nějakou statistiku mohu vyčíslit až po letech, nicméně si již můžete udělat obrázek o tom, jak funguje půjčovna takového specifického auta. Vše píši zcela transparentně.

Od 1. 5. do 31. 7. si Probe půjčilo celkem 14 lidí, celková doba půjčení byla 54 dní, někteří si ho půjčili vícekrát. Nejdelší doba půjčení byla na 14 dní, nejčastěji na víkend nebo prodloužený víkend (např. pátek až pondělí), ale i v rámci pracovního týdne. Častou motivací k půjčení byl zájem o Probe, v mnoha případech ale i praktická potřeba. Oba tyto důvody se mnohokrát kryly.

Investici půjčením získanou jsem vrátil zpět do opravy aut (nebo jejich „upgradu“ typu nové rádio apod.). Počítám, že od září již nebudu na „kladné nule“ a půjčování mi bude vydělávat, byť je stále co zlepšovat. Kromě jednoho případu se nevyskytlo nějaké radikální opotřebení nebo nehoda. Opotřebení se ukazuje jako dlouhodobější záležitost a většina zákazníků se k autu chová slušně.

Měsíční zisk je cca 6500 Kč.

Pouze v jednom případě mi zákazník vlastní vinou zadřel motor (upozornil jsem ho, ať doleje olej, který měl připraven v kufru). Tentýž zákazník spáchal dva rychlostní přestupku, jež mi přišly poštou. Více se o tom zde vyjadřovat nechci. Byla to pro mě trpká, ale rovněž do budoucna velmi cenná zkušenost.

Všichni zákazníci bez problému akceptují kauci 6000. Pouze v jednom případě, kdy se mnou zájemkyně licitovala o výši kauce (nakonec výši akceptovala), z půjčky sešlo. Od května nebylo více než 10 neuskutečněných půjček.

Dospěl jsem k rozhodnutí, že budu momentálně půjčovat pouze jeden Ford Probe (nový, tmavě vínový 2.5litr). Další dva manuální 2.5litry, které budou po generální údržbě zpět v září, budu půjčovat výjimečně, automat pravděpodobně již vůbec. Nový vínový 2.5litr je ve vynikajícím stavu, ale k vaší naprosté spokojenosti dostane hezčí kola a chystám se rovněž na renovaci laku. Má totiž pár škrábnutí a na kapotě několik ďolíků, nejspíš jako následek krupobití, ale nic co by bylo vidět ze dvou metrů. V září bude doufám rovněž hotovo.

Tmavě vínový 2.5litr je aktuálně k dispozici, vyjma rezervace od 10. do 13. 8.